Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, January 21, 2020

Hati bukan retak tapi pecah berderai.

Bila hati terguris.
Berkali kali terguris.
Air mata sudah tidak mampu mencamtumkan retak.
Lelah teramat bila memikirkan nasib suratan.
Setelah solat sunat dan banjir di sejadah,
Saya ambil kunci kereta dan memandu tanpa tujuan.
Bawak diri dan hati..
Kalau boleh nak lari ke kaki langit.
Lari dari realiti.
Tapi apa daya saya.
Pedih macam mana pun saya perlu hadapi.
Hadap sorang sorang.
Begitulah hidup ini, hidup saya.
Hidup orang lain saya tak tau.
Mereka mungkin terlebih bahagia tidak seperti saya yang sentiasa terduga dgn ujian yg hampir tak daya utk di tanggung.

Seperti biasa saya ke pantai tengok ombak.
Menangis bertemankan ombak.
Dah lama saya pendam, saya pesan pada hati supaya sabar.
Saya cuba telan pahit maung ujian ini.
Entah kenapa hari ni rasa nak mengamok.
Nak teriak kuat2...
Nak mati.
Sungguh, saya rasa lebih baik mati.
Tadi dah puas menangis, rasa nak terkeluar bijik mata dah..
Kesian sungguh kat mata, kat mulut, kat hidung , kat hati dan kat otak.
Berhempas pulas menjinakkan marah, dendam dan benci sendirian.

Ya, saya tak ok.
Sangat tak ok hari ni.



2 comments:

Warisan Petani said...

Jangan pakai hati kaca,
pakai hati besi, jatuh pun tak pecah

Wak Lat said...

byk besabar ., ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...