Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, January 26, 2020

Jap lagi 'jangot' la kakak ku ini...

Kakak saya nak menyambut menantu baru hari ni.
Dari kelmarin sibuk dia buat persiapan.
Anak2 di perantauan juga sudah balik.
Seronok kakak bila semua dah ada di sisi.
Kakak ni macam mak bagi saya.
Dia yg paling senior.
Hitam kata dia, hitam lah..
Putih kata dia, putih lah..
Seronok bila tengok kakak seronok.
Nampak dia penat tapi penat yg mengembirakan.
Saya bantu sikit sikit jer..
Bantu meramaikan lagi team bawang!
Hari ni baju dah siap gosok, mengikut warna tema yg kakak tetapkan.
Baju musty pink ala2 warna belacan gitu..
Tudung?
Apasal kakak beli warna brown?
Aiseyman...pink n brown?
Hentam jer la kakak ku.
Kami akan turuti saja, always setuju.
Kenapa tak siapa bantah?
Sebab takut? Taklah.
Sebab sayang kakak..
Your choice is always the best.
My kakak is the best!
Nanti saya akan share foto2 kami di majlis tu.
You all tengok la betapa 'jangots' nya kami nanti.
Tak sabar nak jangots.
Tau jangot? Istilah org kelantan bagi 'melaram sakan'
Ok, ni nak share foto sewaktu saya buat2 sibuk di photo booth.
( Ni ratu2 malaya tahun 70an belum jangot lagi ni...)


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...