Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, January 19, 2020

Penipu

Itu lah saya yg sebenarnya.
Sepanjang hidup saya, saya menipu.
Menipu jer kerja saya.
Kadang2 penat gak menipu ni,
tapi nak buat macam mana memang perlu tipu.
Tipu orang lain ke tipu diri sendiri tak kisah.
Janji menipu.

Saya selalu menipu cakap saya tak apa apa...
Saya dah biasa hadapi segala payah..
Saya boleh atasi segalanya dgn mudah.
Bukan orang tak peduli,
Selalu gak orang tanya khabar,
Kawan2 dan sanak sedara saya adalah yg terbaik.
Sentiasa cuba untuk berkongsi segalanya.
Tq. Terima kasih.
I am ok, dont worry, I am just fine.
Saya kan kuat.

Bila duk sorang sorang, sunyi sepi menjadi teman,
saya cakap ok apa? Alone n loving it..
No problem. Tak ada masaalah sikit pun.
I can handle it, insyaAllah.
Being alone is better than being with the wrong people
Saya kan tabah.

Bila saya terlalu penat..
Banyak urusan dan berjela senarai kerja yg perlu dibereskan,
saya cakap penat tak apa, nanti letak kepala di bantal terus lena
Penat ni ubat tido yg trrbaik.
Lagipun bila sibuk, otak tak lah duk fikir yg bukan bukan.
Best jugak berpenat penat nih!
Saya kan kuat.

Bila rasa tak sihat, fisikal tak kuat...
Bila badan signal nak kan rehat
Saya telan panadol dan teruskan tugas wajib dan sunat.
Sakit sikit jer, Demam biasa2 jer..
Dah tak sakit dah, dah sembuh dah...
Teruskan tugas seperti biasa.
Sakit itu penghapus dosa.
Saya kan ironlady.

Bila hati saya di sakiti...
Dilukai dan pecah berderai...
Saya senyummmm
Tak terjejas pun hati ini..
Saya memaafkan dan cuba melupakan.
Malah saya boleh lagi berhubung dengan si pelaku dgn baik.
Tidak ada dendam.
Saya kan understanding.

Tabah? Kuat? Ironlady? Understanding?
Menipu menipu menipu...
MENIPU.
Maafkan aku Tuhan, Ampuni aku..
Sepanjang usia aku menipu.
Aku hanya ikhlas bila aku berada di atas sejadah.
Di ribaan Mu segala kebenaran ku persembahkan.
Sedu sedan ku yg ku sentiasa sembunyikan tumpah juga.
Aku jujur menceritakan rahsia duka yg tersimpan.
Segala kepahitan yg ku rantai didalam diri berburai.
Tuhan, ini lah aku hamba Mu yg suka menipu.
Ampunkan aku ya Rabbi.


1 comment:

Umi Nazrah said...

Kita semua pendosa. InhsAllah harap Allah ampunkan segala dosa kita 😭

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...