Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, September 1, 2020

Sod ba alif ro

 Itu nasihat dari seorang kawan blogger.

Terima kasih sahabat, insyaAllah saya sod ba alif ro.

Kadang kadang sepatah perkataan pun dah cukup untuk mendamaikan hati.

Memang betul sangat lah, sabar itu penawar.

Bila kita sudah tidak ada pilihan lain, sabar saja lah yang menjadi talian hayat.

Sod ba alif ro, sod ba alif ro, sod ba alif ro

Sabar sabar sabar.

Kalau sabar itu boleh di isi dalam tong seperti tong gas, 

maka 'tong gas sabar' saya dah ringan rasanya.

Agaknya tak sampai separuh dah yg berbaki dalam tong.

Acap sangat guna gas sabar tu pasal la cepat surut.

Maunya esuk2 kena tukar tong baru.

Mau nya esuk2 kena guna tong gas yg kuning tu, besar sikit dari yg biru.

Terima kasih kawan yg menasihati saya supaya 'sod ba alif ro'...

InsyaAllah saya cuba.

Tersenyum sorang2 bila baca komen tu tadi..

Ta ro ya mim alif  khaf alif sim ha..

Betul ke ejaan saya ni? 

Bukan pandai sgt bab2 ejaan jawi nih..hehe 

Hentam saja lah labu.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...