Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, March 3, 2011

Dah kena baru nak beringat..

Semoga bodoh saya ni dapat mencerdikkan orang lain.
Jangan jadi macam saya ya.
Alkisah satu hari dulu.
Saya pulang dari sekolah dan tengok kereta hubby saya ada di bawah porch.
Saya andaikan enjin kereta tu rosak sbb saya tengok ada kesan2 penyeliaan enjin.
Adalah Mamat dua org ni berhenti depan rumah.
Katanya hubby suruh dia ambikkan bateri kereta untuk di bawa ke bengkel.
Saya yg tak pandai bukak bateri kereta ni suruh Mamat tu bukak sendiri.
Terkial2 lah Mamat dua org tu.
Saya tercegat jer memerhati.
Sewaktu Hubby balik dari kerja saya laporlah pasal Mamat yg dah ambik bateri kereta tu.
Terlopong ternganga saya.
Pandai sungguh mereka menipu saya.
Hubby tak tau menahu pun.
Dan bateri tu tak rosak apa pun..
Hubby cuma tak nak guna kereta hari tu, bukan nya kereta rosak ke apa.
Tak pasal pasal saya kena tipu dan kena marah.
Patut pun kena marah dah saya biarkan diri saya di tipu semudah itu.
Senang sungguh menipu saya.
Itu pasal lah orang selalu tipu saya.
Tipah tertipu.

4 comments:

Kazaztan Team said...

salam,

aduiii hai...konfiden pula tu mamat tu ye...

Cikgu Den said...

ohh yer.tak patutla mamat dua orang tue

hani@debumelukut said...

Salam Kazastan,
dunia sekarang ni org yg lurus jadi makanan orang yang pandai putar belit

hani@debumelukut said...

Gg Den, kalau hari tu mamat tu mintak duit upah bukak bateri pun harus saya bagi ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...