Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, March 24, 2011

Dengar sini wahai budak yg cuba bunuh diri kat KB mall tu.

Kalau yer pun nak bunuh diri,
Kenapa terjun dari tingkat 2?
kan dah tak pasal2 cedera.
Cedera tu sakit tau!
Lain kali panjat tingkat 20.
Kalau takut, jangan cuba2 nak bunuh diri.
Bab dosa tok sah cerita lah, tapi dah awak yg tanggung suka hati awak lah.
Ni yang terjun kat KB mall ni nyusahkan orang lain saja.
Membahayakan bomba yg nak bantu selamatkan awak tu.
Kalau apa2 terjadi kat bomba tu, kesian kat anak bini kat rumah.
Dah awak tak hargai nyawa sendiri, jangan heret orang lain bersama.
Apa nak jadi lah dengan budak remaja zaman sekarang..
Nauzubillah...

4 comments:

Ibu n Abah said...

cikgu hani..
kalau nak terjun setakat tingkat 2, bukan nak bunuh diri namanya.... hanya nakkan perhatian...mmg menyusahkan orang...

hani@debumelukut said...

Ibu dan abah,
memang. anak saya ada kat situ masa kejadian tu.Katanya org yg tgok tu semua duk marah2 dan ada yg siap maki2 lagi, biar dia tau yg dia hanya menyusahkan orang ramai.Bodo.

Anonymous said...

Salam Pn Jentayu,

Memang bodoh sangat pun bunuh diri ni, Tak hargai nyawa kita. Ingat mati selesai masalah makin tersangat besarlah masalah apatah lagi mati dengan keadaan macam ni. Tak taulah remaja sekarang. kat Jepun secara purata 30,000 orang bunuh diri setiap tahun.Tapi mereka tu pikir hidup 1 x saja. Kita kena hidup 1 x lagi kat sana.

Mountain Climber

hani@debumelukut said...

Kita doakan anak cucu kita tak mcm tu.tq mountain climber.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...