Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, March 21, 2011

Mat Ayam, kasi lah akak discount hari ni ye..


Ayam naik harga.
Pas tu nak buat camna?
Saya ni ikut aje berapa 'Si Mamat Ayam' tu letak rega.
Beli jugak,
Tak beli, nak makan apa?
Anak2 tak de ayam mcm tak de lauk.
Biarpun lauk lain berlambak..
Hari2 ayam masak pedas, ayam kicap atau paling2 ayam goreng biasa2.
Tak jemu2 makan.
Mahal pun kena beli jugak.
Tak de pilihan.

6 comments:

Ibu n Abah said...

cikgu hani...
bukan anak2 jer yg suka ayam ni... para ibu pun suka sebab ayam mudah hendak dibuat lauk.....

Anonymous said...

Salam Puan Jentayu,

Nampak gayanya masa akan datang kalau nak makan ayam kita kena ternak ayamlah pulak. Tak larat nak beli sebab manjang je naik harga.Kita pakat2 buat reban belakang rumah.

Mountain Climber

hani@debumelukut said...

Ibu dan abah,
ayam dah jadi kemestian..

hani@debumelukut said...

mountain climber,
jadi penternak ayam pulak lah..tunggu pencen.

maiyah said...

assalam..

ada je dorang ni kona2 ek, alasan pelbagai nk naik hrga

hani@debumelukut said...

sikit2 naik harga, sikit2 naik harga..aduyaiii..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...