Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, March 28, 2011

Hebat lah kalau org luar boleh faham jugak...

Ambo nak kecek kelate lah hari ni.
Harap ko maah la deh kalu tok pehe gak.
Ni, pasal budak2 sepe kedere hok moteng nih.
Cikgu2 darjah 6 duk ngepek.
Rajin cikgu pado murid.
Dok la mok dia, pok dia, bakpo nya duk lok budok2 tu habiskan masa di Cyber Cafe?
Acu lare gak anak2 hok sekoloh rendoh tu.
Kita cikgu ni letih doh duk lare, tapi doh mok pok dia tok maroh kita nak wak gano?
Ada ko mena saboh, cikgu siap solat zuhur di sekoloh, kelik nok asar, sebab ada kelas tambahan,
Anak murid nya sekerak kelah tak dok...Moteng.
Moteng bakpo? Sedak gi CC lagi lah.
Tok soh ugut lah gapo pun, rote ko, paje ko..
Pengaruh negatif banyok wei kat CC tu.
Song la dgn tauke CC tu,
budak bawah umur pun bui masuk.
Wei mok pok budak,
Acu gi pulah telinga anok2 hok duk ralik di CC tuh.
Sambil2 tu pulah telinga tauke dia etek.
Esuk2 kalu anak demo tok mari kelah tambahe sebab duk gi ko CC,
Kita tok se doh rote anak demo,
Kito nok rote demo pulok.
Biar bilo atah belikat tuh.
Cikgu ni kalu anak demo tok se ngaji pun ado gaji doh, tok rugi sikit abuk.
Acu pikir, sapo hok rugi?
Pah tu kalu anak tok leh result come gak nyaloh ko sekoloh laa..
Ko guano?

14 comments:

Sally said...

Salam,
rasanya paham n3 ni 100%..
d sekolah lama Sally siap ada CC dlm sekolah lg gitu..ade lah juga yg menyelinap ke CC time P&P !!! Hmmmm..

ybs said...

faham, faham, faham.....

hehe

hani@debumelukut said...

Sally memang la faham..dah dapat kewarganegaraan sini.

hani@debumelukut said...

ybs,
yer ke faham ni?

pena rozie said...

faham...fahammm tp slow2 la...

hani@debumelukut said...

Pena Rozie,
tak per..slow pun tak per, lama2 mahir lah tu

Anonymous said...

Insyallah saya faham walaupun sy bukan warganegara kelantan. Sebabnya....dari kecik hingga ke besar asyik dok rapat dengan geng kelantan..tapi tak kawin pulok dengan orang kelantan, hehe

hani@debumelukut said...

Anonymous,
Dah bukan jodoh dengan org kelantan nak buat camna kannn...akak bagi 'thumbs up' kerana faham.

mommylavender said...

salam malam jentayu~ paham sikit2...sal ponteng sekolah n p cc kan...

qasehraihan said...

uittt..bahasa kg bf saya...hahahaha
nice entry kak

hani@debumelukut said...

mommylavender,
betul tu..ni kira fham lah ni..tahniah

hani@debumelukut said...

qasihraihan,
oh yer ke...entah2 sedara akak tak?

mykhalis said...

saya selaku owner cc berlesen dan mentaati segala peraturan dalam lesen yg diluluskan merah muka di sini.. kene wat entry nie..huuuu

Dunia coklat paling lazat

Diskusi lucu antara Bill Gates dan Steve Jobs

hani@debumelukut said...

Sorryyyyyyyyy khalis,
Awak yg taat tu tak termasuk dlm senarai yang nak saya 'pulah telinga'ni...ni untuk yg tak mcm awak jer...hehehehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...