Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, March 6, 2011

Tumpang atau menumpang

Nasi Tumpang.
3 jenis lauk yg berlainan menumpang di antara nasi lembik yg di bungkus kemas semasa masih panas.
Hasilnya jadi lah 'Nasi Tumpang' berlaukkan ikan atau udang, telur dan serunding.
Tumpang menumpang.
Serupa nya nasib saya dan Nasi Tumpang itu.
Saya yang dilahirkan untuk di jadikan anak angkat.
Menumpang kasih orang lain.
Selamanya menumpang di hati orang.
Sekarang pun masih menumpang,
selamanya begitu.
Nasi tumpang beralaskan daun pisang,
bukan pinggan emas suasa.
Tak apa lah, sedar diri menumpang.
Nasi Tumpang dan saya sama2
mangsa tumpang menumpang.

4 comments:

Zuraini Kamal said...

tak pernah makan! baru tau

Granny Hani said...

Pn Zuraini,
dtg lah ke negeri saya ni, insyaAllah saya jamu dengan nasi tumpang ni.

Anonymous said...

GUANO GITU MO TAHUN NI......

Granny Hani said...

Anonymous,
Makin bertambah usia makin kita jadi cepat terasa.itu saja...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...