Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, August 19, 2020

Ini tidak.....

 

Sepatutnya 
dalam usia ku ini
Aku sudah boleh menarik nafas lega
Sudah boleh lupakan urusan dunia
Sepatutnya
Aku lebih utamakan kesihatan diri
Mengumpul bekal untuk di bawa mati
Biarkan anak2 berdikari
Pantau dari jauh cukup lah.
Sepatutnya
Aku tidak lagi mengulangi kilaf2 yg terdahulu
Berhenti dari menyemai dosa dosa baru
Atau paling tidak cuba untuk
menjadi lebih baik dari semalam.
Sepatutnya
Pengalaman mengajar ku untuk serik
Supaya tidak lagi mudah tertipu
Jangan lemah pada pujuk rayu
Jaga harga diri
Sepatutnya aku di usia begini 
sudah boleh bebaskan diri 
dari perkara2 yang bakal melukakan hati
dan bergembira dengan apa ada seadanya
Berbahagia dan redha
Menerima dugaan2 itu
Sebagai penghapus dosa lalu.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...