Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, November 7, 2020

Jemputt...

 Hari ni kita berdagang cara saya.

Jangan tanya sedap ke tidak.

Bergantung pada siapa yg makan la kann..

Meh la sini, pagi ni saya masak nasi dagang untuk breakfast.

Bukan ajak ayam ni, ajak orang. 

Tu ada orang yg kerja hari ni, sedang jamu selera tuh.

Kajang pak malau kajang berlipat

Kajang hamba mengkuang layu

Dagang tuan dagang bertempat

Dagang hamba menumpang lalu...

Nak tak? 

Nasi dagang berlaukkan gulai ikan Aya, gulai manis udang, gulai ayam,telor rebus dan acar.

Sambal nyior mana?
Jap, belum siap.

Kalau padi katakan padi

Tidak saya tertampi tampi

Kalau sudi katakan sudi

Tidak saya ternanti nanti

Cepat la datang wei, ada ni saya simpan buat awak.







1 comment:

Amie said...

Meriahnya nasi dagang! Lauknya pun pelbagai, ada udang, ikan, ayam... sedap-sedap semuanya!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...