Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, March 17, 2020

Korang tak tau sebab korang tak berada di tempat saya...

Aaa...sudah!
Macam mana ni.....?
Lockdown ke, lock up ke lock apa sekali pun,
Akan jadi masaalah bagi saya.
Saya dan orang sakit dibawah jagaan saya.
Semalam dah terasa bahang dari bala covid19 nih.
Apa tidak nya,
Dah bertahun saya dapatkan keperluan anak saya yg sakit dari farmesi ni.
Tiap2 bulan mereka sediakan semua medical needs buat anak saya.
Saya pergi ambik dan bayar saja.
Semalam farmesis tu cakap yg bekalan tak ada.
Byk bekalan tak sampai mungkin tak ada dlm pasaran.
Kalau ada pun hanya boleh sediakan dlm kuantiti yg kurang dari biasa.
What?
Barang wajib bagi pesakit saya tu wei....
Please lar, dont tell me that I might not get all those things in this coming few months.
Ni kes orang semua panic, duk pakat beli dan stock brg2 tu.
Kesian Si pesakit yg perlukan benda2 tu.
Macam mana nak urus keperluan harian dia kalau dah ini tak ada itu tak ada.
Contoh nya face mask tu..
Dah 8 tahun saya dan nurse yg jaga anak saya tu duk guna hari2..
Tiba2 sekarang tak ada stock.
Gloves, sanitizer, sodium chloride,dettol semua payah nak dapatkan.
Sedangkan tu benda wajib ada.
Covid19 ke hapa ke saya tak nak fikir.
Yang dalam otak saya ni macam mana nak cari benda2 wajib tu.
Semua farmesi duk cakap tak ada bekalan.
Pastu mana saya nak cari?
Nak merayu pada siapa?
Nak tagih simpati siapa?
Semoga cepatla bala covid19 ni di tarik balik oleh Tuhan.
Semoga murka Tuhan pada kita insan pendosa ni surut.
Semoga Tuhan kesian belas dan permudahkan urusan penjagaan dan rawatan anak saya tu.
Sabar Ja k, mummy akan cari juga bekalan wajib tu.
By hook or by crook tak kira.
By the way, ada tak siapa2 boleh tolong dapatkan semua tu?
Pleaseeeeeee.........Help me.

2 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

semoga dipermudahkan segala urusannya nanti, cikgu

Umi Nazrah said...

semoga dipermudahkan segala urusan kita dalam membendung penularan wabak penyakit ni. aamiin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...