Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, March 2, 2020

Tahu kah anda?

Masjid ni nampak biasa biasa saja
Tapi luar biasa nih
Ramai orang tak tahu
Masjid ni ada cerita di sebaliknya
Masjid ni di panggil Masjid Sultan brunei.
Kenapa panggil begitu?
Sultan Brunei yg bina masjid ni.
Betul lah, jgn tak caya pulak.
Satu2 nya masjid di Kelantan yg dibina oleh Sultan Brunei.
Kenapa beliau bina masjid dalam kawasan terpencil ni wallahualam.
Kena soal selidik dulu..ke rahsia?

Cantik tau disekitar masjid tu
Di bina di tepi danau yg luas terbentang
Danau ni dijadikan tempat berkelah santai2 bersama keluarga.
Saya bukan dtg untuk berkelah, singgah tanpa di rancang saja.
Saya sempat la posing tapi nak posing lebih2 segan jugak.
Nak snap photos lebih2 pun segan sebab waktu saya singgah ada anak2 pondok tahfiz dlm masjid.
Saya singgah unplanned, tak bersedia dan tak tau yg masjid ni dlm kawasan pondok tahfiz.
Saya hadir tangan kosong, rasa sangat terkilan.
InsyaAllah lain kali akan kesini lagi dgn lebih bersedia.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...