Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, March 22, 2020

Nasib mereka macam mana?

Tak tau nak buat apa dah.
Tak ada tempat nak mengemas pun, semua dah kemas.
Nak tanam pokok? Semua dah tanam.
Nak cabut rumput? Dah licin dah...
Urusan di dapur toksah cerita, tak tergendala langsung.
Rancak dan masih beroperasi.
Tadi sewaktu duduk2 depan porch
Bertemankan kucing2 saya yg baru balik melawat kawasan.
Dlm kepala saya tiba2 terlintas pasal kucing jalanan.
Macam mana lah mereka tu...
Biasanya rezeki mereka sentiasa ada.
Kedai2 makan dan pasar menjadi tempat mereka menagih simpati
Waktu pagi saya selalu tgok ada seorang perempuan cina.
Dia bawak makanan kucing dan letak di setiap bucu tangga kedai.
Kucing2 selalu ikut jer bila nampak dia datang.
Saya agak dia pun dah tak datang bagi kucing2 tu makan.
Kesian.
Lapar kah kamu kucing?
Ibu kucing yg beranak kecik lagi lah.
Seksa nya kamu.
Kucing saya gemuk gedempol.
Berlari lari bermain dgn cucu2 saya.
Wahai Sudu, Owk dan Kajol...
Kamu bertuah ada tuan tau tak?
Tau tak per.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...