Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, March 13, 2020

Tadi

Ni yg berlaku.
Kebakaran di sebuah kilang.
Dekat dgn rumah saya.
Asap menjadi awan hitam.
Manusia jadi mcm kelkatu hurung lampu.
Berpusu pusu keluar nak tengok.
Saya kebetulan melalui jalan tu turut terperangkap dlm kesesakan jalanraya tu.
Terperangkap secara rela.
Boleh gak saksikan sendiri.
Boleh tengok bomba buat kerja.
Boleh tengok rakyat msia sibuk rakam kejadian
Semua duk hala hset ke arah asap.
Kecik besar tua muda ada hset di tangan.
Pameran hset berlangsung seiring dgn kejadian kebakaran.
Ngalahkan wartawan uols!
Anak saya salah seorg perakam tu.
Ni lah foto dari hset dia.
Entah jam berapa padam kebakaran tu.
Saya sekejap saja di sana tadi.
Betul ke ada orang cakap, biasa nya kalau
perniagaan besar2 nak bangkrap,
kebakaran tu perkara biasa?
Katanya untuk dapatkan claim insyuran.
Kata orang lah, entah betul ke tidak.
Bagi saya satu jer.
Takut tgok api besar.
Sangat menakutkan.



1 comment:

Umi Nazrah said...

mashaAllah api hitam, besar tu T_T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...